Search Task

Впровадження ERP: очікування vs реальність

22.11.2021

Іноді кажуть, що інтегратор — сімейний лікар бізнесу. І, як сімейний лікар, він може направити вас до профільного спеціаліста — програмного рішення для вашого бізнесу. Але не треба очікувати, що система автоматизації це панацея, а її впровадження гарант того, що справи компанії підуть вгору. Система допоможе оптимізувати роботу, але не вирішить усіх проблем. 

Якщо узагальнити стани в яких компанії звертаються до нас за впровадженням, найчастіше отримуємо такі ситуації:

  • весь облік вівся в Excel, але прийшов час автоматизувати процеси і делегувати їх системі;
  • у клієнта вже була система, але вона застаріла і вже не відповідає зростаючим вимогам підприємства, а тільки ускладнює роботу. Таке стається, коли компанії переростають наявні рішення після розширення або модернізації бізнесу. 

Але, як кажуть, головне не ситуація, а відношення до неї. І тут замовники бувають схожі — незалежно від умов, їх об’єднують однакові очікування:

Очікування №1. Однією з типових помилок є ставлення до ERP як до інструменту, який допоможе негайно скоротити витрати компанії. Але ERP-система — це інструмент оптимізації процесів. Її назва — Enterprise Resource Planning говорить сама за себе. Економію можна розглядати як слідство планування ресурсів.

У які строки результати впровадження стануть відчутні залежить від розмірів підприємства та складності процесів. Не треба очікувати моментальної економії. Але автоматизація вивільнить ваш головний ресурс — час. А час — це гроші. Тепер рутинна робота, яка виконувалась вручну буде делегована системі.

Очікування №2. Замовник від впровадження ERP системи очікує вирішення внутрішніх проблем компанії. Поставлять систему і процеси впорядкуються самі собою, накладаючись на логіку системи. Але, як ми вже писали, якщо підрядника закликали автоматизувати хаос, то отримаємо автоматизований хаос. Більшість спроб перебудувати бізнес-логіку підприємства під бізнес-логіку програмного продукту закінчується провалом. Є рішення, які створюються під стандарти галузі, наприклад, для автоматизації управлінського і оперативного обліку в автотранспортних підприємствах, для агробізнесу тощо (більше дізнавайтесь на сторінці продуктів BAS), але нюансів бізнесу навіть у двох компаніях з однієї галузі безліч. І всі треба врахувати. Відтак, 80 відсотків впроваджень це кастомізація стандартного рішення під ваші потреби. Є варіант при якому ви обираєте впровадження стандартного рішення з налаштуванням, без доробок. Тоді ваші співробітники мають підлаштовувати свої процеси під систему.

Очікування №3. Завжди нова система видається гіршою за стару. Якщо ви очікуєте від впровадження “сіли та поїхали”, то маємо вас попередити: період адаптації буде і буде не простим. Люди, які працювали в старій системі можуть це робити з закритими очима, ними вже рухає м’язова пам’ять. А нове — це щось невідоме та незвичне: ще не зрозуміло, як працювати в системі, за яким принципом вона функціонує. Тож будь-який такий проект стане стресом для вашої команди. 

Якщо кожен користувач системи не пройшов відповідну атестацію, несподіванкою може стати те, що при запуску системи в продуктивну експлуатацію кількість помилок, які здійснюються користувачами, може перевищити критичний рівень, або співробітники почнуть саботувати проект, не знаючи як впоратися зі своєю роботою в нових умовах. 
Очікування №4. Це утопія впровадження. Є три риси, які ми хочемо побачити в ідеальному впровадженні: якісно, швидко, недорого. Але краще: не завищуйте очікування — оберіть два пункти. Сумістити всі три сектори це утопія, вони суперечать одне одному.

Швидко та дешево — отримаєте низьку якість, швидко і якісно — готуйтесь до значних витрат, якісно та дешево — наберіться терпіння, це буде довго. А ось обрати два критерії буде оптимальним рішенням, в якому “очікування та реальність” максимально наблизяться одно до одного. 

А ще краще: досить чекати — замовляйте консультацію з автоматизації бізнес-процесів Вашої компанії вже зараз!

Замовити консультацію

Вверх