Якими ділянками підприємства буде керувати ERP-система та які функції забезпечить
ERP-система допомагає усувати бар’єри між адміністрацією, виробництвом і відділами обслуговування клієнтів. Подібна програма стає своєрідною стратегією організації всередині якої буде враховуватись управління такими ділянками роботи підприємства:
- Управління фінансами. Сучасна ERP-система допоможе мінімізувати витрати та максимізувати доходи, тим самим підвищити прибутковість та полегшити досягнення бажаного фінансового результату. Панелі моніторингу та аналітики надають фінансові звіти та інші дані в реальному часі з можливістю виводу на будь-який пристрій (ви зможете переглядати їх на смартфоні, комп’ютері або планшеті) , а автоматизація щоденних завдань зводить до мінімуму введення даних вручну.
- Управління персоналом. ERP допомагає керувати корпоративними даними і оптимізує кадрові завдання. Наприклад, нарахування зарплати, найм співробітників тощо. З`являється ефективний спосіб відстежувати результативність персоналу (КРІ) і заздалегідь виявляти проблеми.
- Управління виробництвом. Система дозволяє візуалізувати структуру виробів, здійснювати управління деталізацією опису необхідних для виробництва ресурсів (маршрутні карти), інтервальне планування та методику “Барабан – Буфер – Мотузка”. Доступне параметричне забезпечення потреби в номенклатурі, три рівня планування виробництвом, консолідація потреб в продукції, головний і локальний диспетчер, оцінка доступності обладнання та матеріальних ресурсів всередині інтервалу.
- Бюджетування. Система включає налаштовувані види бюджетів і розширену аналітику, моделювання сценаріїв, управління бюджетним процесом та дозволяє підтримку декількох валют. Введення та корегування відбувається в табличній формі, є можливість робити економічний прогноз та аналіз досягнення планових показників. За результатами моніторингу відбувається складання зведеної звітності, робиться розширений фінансовий аналіз.
- Регламентований облік та МСФЗ. Крім основного функціоналу ERP і CRM передбачена можливість ведення міжнародного фінансового обліку та складання звітності за стандартами МСФЗ. Це стане в нагоді зокрема для компаній, у яких батьківська організація вимагає звітність за стандартами МСФЗ. Для цього в системі існує можливість формування статей звітності за МСФЗ способом трансформації проводок, зроблених за принципами національних стандартів бухобліку, підтримується бухгалтерський та податковий облік діяльності організацій з відокремленими підрозділами як виділеними, так і не виділеними на окремий баланс, забезпечується відправка звітності через Інтернет.
Основний інструмент при плануванні бізнесу, що дозволяє приймати рішення – це звітна документація. Саме вона є основою роботи ERP, яка в свою чергу, повинна надавати можливість аналізувати дані звітів з різних позицій. А тому, ефективна ERP-система забезпечує такі функції:
- Зручний документообіг. Основним призначенням ERP-систем є забезпечення швидкого оформлення документації (рахунки, накладні, звіти, прайси), а також подальших операцій з ними (пошук, доступ, пересилання, редагування);
- Планування. Алгоритм системи, особливо для виробництва, дозволяє планувати платежі, поставки, роботу складу, сезонні зміни, обсяги продукції. Для кожної компанії планування виробництва носить індивідуальний характер та пов’язане з об’ємно-календарною стратегією;
- Фіксація всіх операцій. Всі операції, обсяги і дати їх проведення фіксуються, що робить роботу компанії більш прозорою для аналізу;
- Розмежування доступу для різних рівнів. Оскільки система охоплює дуже великий обсяг інформації про роботу компанії, значна частина якої повинна залишатися закритою для співробітників нижніх рівнів, клієнтів і партнерів, в системі є можливість закривати частину даних для користувачів з різним допуском;
- Відстеження процесів. Система ERP забезпечує єдину мережу даних, що дозволяє відстежувати всі процеси окремо (наприклад, угоди) на всіх рівнях: від закупівлі сировини і виробництва, до оформлення продажу і сплати податку;
- Взаємодія з партнерами, ведення докладної історії операцій з клієнтами. Функціонал системи зберігає і обробляє базу постачальників, відправляє запити на наявність, передбачає формування замовлень. Доступне вивільнення оборотних коштів і оплата рахунків, контроль процесу доставки, а також ведення звітності по закупкам. Ця функція спрощує ділове спілкування, а доступ до даних в реальному часі допомагає виробникам вчасно задовольняти запити клієнтів та керувати ресурсами. Окрім надання клієнту можливості працювати через власний кабінет, доступне збереження даних по зроблених операціях, дебіторської заборгованості, планування поставок, обробка рахунків, історії співпраці. Це дозволяє вивчати попит і рівень прибутку, отриманого від кожного клієнта.
- Сервісне обслуговування та ремонт. Якщо мова йде про виробництво, ця частина програми забезпечує планування технічного огляду обладнання, графіка проведення планового ремонту, модернізації або заміни оснащення підприємства. Для торгових підприємств в системі передбачена можливість обліку сервісного обслуговування проданих товарів і ремонту за гарантійними зобов’язаннями.
Якщо Вас зацікавило як реалізуються ці функції у різних конфігураціях продуктової лінійки BAS (Бухгалтерія ПРОФ, Бухгалтерія КОРП, Малий бізнес, Роздрібна торгівля, Управління торгівлею, Комплексне управління підприємством, ERP, Документообіг КОРП, Управління Холдингом) і яку з них обрати для вашої компанії, то Вам може стати у нагоді наш матеріал про Порівняння функцій програм BAS.
Деякі ERP-системи, які розроблені на новітніх та сучасних платформах мають можливість або безшовної інтеграції, або вже вшитих додаткових модулів для вирішення інших бізнес-задач підприємства за допомогою інших програмних рішень.
Наприклад, програмний продукт нового покоління для побудови комплексної інформаційно-аналітичної системи управління діяльністю підприємства BAS ERP враховує специфіку обліку в Україні. Він належить до сучасних ERP систем і створений з урахуванням кращих міжнародних та вітчизняних практик управління бізнесом. Особливу увагу при розробці рішення приділено реалізації специфічного функціоналу, що дозволяє автоматизувати облік складного, багатопередільного виробництва великих промислових компаній.
Система призначена для роботи з великою кількістю робочих місць і складним процесом виробництва. Найпопулярніші комбінації різних конфігурацій:
- BAS ERP + BAS Документообіг = комплексна автоматизація управління діяльністю та повний внутрішній документообіг в компанії. Починаючи оформленням, погодженням та обміном документами всередині компанії, закінчуючи постановкою, контролем та аналізом ефективності (КРІ) роботи співробітників;
- BAS ERP + Fredo Звіт + Fredo Докмен = комплексна автоматизація управління діяльністю та подання електронної звітності і електронного документообігу з контрагентами.
Прочитати про ключові можливості системи можна на нашій сторінці BAS ERP.
Склад функціональних блоків (задач, які потрібно вирішувати на підприємстві) буде відрізнятись в залежності від того, для якого бізнесу: малого, середнього чи великого обирається програмний продукт з лінійки BAS. І щоб спростити цей вибір, ми візуалізували оптимальні рішення для кожної форми бізнесу в інструкції “Яку конфігурацію BAS обрати малому, середньому та великому бізнесу?”.