Search Task

Прискорити зростання, форсувати оптимізацію, довіряти: ТОП перспективних тенденцій для бізнесу у 2022 році за версією Gartner. Частина 1

20.12.2021

Сьогодні в блозі iT.Artel з оптимізації електронного документообігу та бізнес-процесів для підприємств розповідаємо чого очікувати на ринку інформаційних технологій у найближчі роки за прогнозами консалтингової компанії Gartner.

Gartner спеціалізуються на ринку інформаційних технологій і відомі також тим, що ввели у вжиток поняття ERP. Щорічно компанія проводить дослідження, щоб визначити ключові технологічні тренди наступних років. Цього року список включає 12 технологій, які задають вектор розвитку інновацій та вплинуть на розвиток бізнесу.

У складанні звіту Gartner беруть участь генеральні директори, ІТ, фінансові директори та інші керівники вищої ланки. Тому, якщо зараз ви шукаєте актуальні ІТ-рішення для підвищення ефективності процесів у своїй компанії або приймаєте рішення про впровадження систем для автоматизації бізнес-процесів на підприємстві — ця стаття для вас, адже гіперавтоматизація входить у ТОП технологічних тенденцій 2022 року і ми знаємо як вам допомогти. Але про все по порядку.

За останні півтора роки світ ІТ змінювався швидше, ніж будь-коли. І ці темпи тільки зростатимуть. Пріоритети директорів визначені: зростання, діджиталізація та ефективність. Gartner виділив три напрямки, яких варто притримуватись, щоб досягати цих цілей:

Прискорення росту — пошук ІТ-інновацій, які допоможуть збільшити частку бізнесу на ринку.

Зміна архітектури — запровадження нових творчих технологічних рішень для діджиталізації вашої організації.

Технологічна надійність — створення міцного фундаменту, який дозволять вашій організації ефективно масштабуватись.

Кожен напрямок об’єднує технології, які вирішують завдання по прискоренню зростання, оптимізації бізнес-процесів та забезпечення надійного захисту даних.

1. Генеративний штучний інтелект (Generative Artificial Intelligence)

Аналітики Gartner прогнозують, що до 2025 року близько 10% всіх даних, що продукуються у світі, будуть припадати на генеративний штучний інтелект.

Це метод машинного навчання, при якому нейромережа вивчає масив даних та використовує отриману інформацію для створення нового контенту, який схожий на оригінал, але не повторює його. Вхідні артефакти можуть бути контентом: текст, зображення, відео або матеріальними об’єктами: хімікати, сплави та продукти. У той час як вихідні дані можна отримувати у тій самій формі, в якій були вхідні, так і у відмінній. Наприклад, текст можна перетворити на зображення.

Можливості цього інструменту практично безмежні. Він здатний прискорити дослідження та розробку в різних областях: від медицини — при створенні ліків до розробки програмного коду або в рамках цільового маркетингу.

Генеративний штучний інтелект вже переходить із галузі досліджень в область комерційних додатків.

2. Автономні системи (Autonomic Systems)

До 2024 року 20% організацій, які продають автономні системи або пристрої, вимагають від клієнтів відмови від відшкодування збитків, пов’язаних з тим, як їх продукт засвоює та обробляє інформацію.

Автономні системи — це самоврядні програми, які навчаються на основі свого оточення. Вони можуть адаптувати свою поведінку, щоб підтримувати нові вимоги та підлаштовуватися під ситуації; самостійно оптимізувати роботу, передбачати загрози та забезпечувати собі захист, наприклад, від кібератак. Вони динамічно змінюють власні алгоритми без оновлення ПЗ, що дозволяє швидко адаптуватися до нових умов у режимі реального часу, як це роблять люди. У Gartner переконані, що автономні системи незабаром стануть звичайним явищем, яке використовують при програмуванні роботів, дронів та виробничих машин.

3. Сукупний досвід (Total Experience, TX)

До 2026 року 60% великих підприємств використовуватимуть увесь свій досвід для перетворення бізнес-моделей, щоб підвищити рівень захисту інтересів клієнтів та співробітників.

Це бізнес-стратегія, яка будується на перетині шляху клієнта та співробітника через взаємозв’язок таких дисциплін: взаємодії з клієнтами (CX), досвіду співробітників (EX), взаємодії з користувачем (UX) та мультидосвіду (MX).

Мета підходу – встановити довіру, лояльність та підтримку як для клієнтів, так і для співробітників. Стратегія сукупного досвіду допомагає вийти на новий рівень взаємодії з клієнтами та підвищити продуктивність співробітників. За рахунок досягнення адаптивних та стійких бізнес-результатів, організації будуть збільшувати прибуток та зменшувати витрати, констатують у Gartner. Стратегію сукупного досвіду застосовують у дизайні, розробці, контенті, автоматизації бізнес-процесів та аналітиці. Ці технології можна використовувати для виявлення проблем, а потім їх усунення.

4. Територіально-розподілені підприємства (Distributed Enterprise)

За прогнозами Gartner, у 2023 році доходи 75% підприємств, що працюють за такою моделлю, зростатимуть на 25% швидше, ніж у їхніх конкурентів.

Йдеться про компанії, чиї співробітники працюють віддалено або у гібридному форматі. Традиційний формат роботи з офісу стає менш актуальним: опитування керівників кадрових служб з гібридної роботи, проведене Gartner, показав, що 75% співробітників віддаленої або гібридної форми зайнятості наголосили, що їх очікування від гнучкого формату роботи зросли і тільки 4% оберуть роботу в офісі.

Проте нові реалії гібридної роботи означають, що партнер і споживач, замовник і виконавець тепер також віддалені. Організації повинні враховувати і те, як впливає підтримка компанією співробітників, але і менш очевидні фактори: у вимогах та запитах клієнтів також відбулися зміни через перехід спілкування в онлайн. Тож компанії мають адаптувати свої бізнес-моделі і під ці оновлені умови також.

Також слід зазначити, що віддалені команди можуть відчувати більшу стомлюваність — 29% респондентів вважали, що вони працювали занадто старанно.

5. Розробка штучного інтелекту (AI Engineering)

IT-керівники стикаються з проблемою інтеграції штучного інтелекту у додатки, витрачають час та гроші на проекти ШІ, які так і не запускаються, або намагаються зберегти цінність рішень ШІ в процесі запуску.

Розробка систем на основі ШІ – це комплексний підхід до реалізації моделей ШІ. До 2025 року такі методи розробки ШІ будуть приносити щонайменше втричі більше прибутку компаніям, які впроваджуватимуть їх.

6. Гіперавтоматизація (Hyperautomation)

Гіперавтоматизація – це комбінація мультизадачного машинного навчання (ML) та пакетного програмного забезпечення. Сприяє зростанню та стійкості бізнесу за рахунок швидкої ідентифікації, перевірки та автоматизації бізнес-процесів. Більше про це ви можете дізнатися з блогу iT.Artel про оптимізацію електронного документообігу та бізнес-процесів для підприємств.

Gartner визначає три сфери, на які впливає автоматизація: якість виконуваної роботи (спрощується контроль якості), швидкість здійснення бізнес-процесів, гнучкість прийняття рішень.

Гіперавтоматизація передбачає узгоджене використання декількох технологій, інструментів чи платформ. Особливістю гіперавтоматизації є те, що системи автоматизації бізнес-процесів можуть об’єднати передові технологічні тенденції: штучний інтелект, машинне навчання, керовану подіями архітектуру програмного забезпечення, роботизовану автоматизацію процесів (RPA), нотації BPM, платформу інтеграції як послугу, low-code та інші інструменти автоматизації процесів.

Ваш бізнес готовий до трансформації? Щоб отримати послугу з автоматизації бізнес-процесів для підприємств, просто залиште свою заявку, натиснувши на кнопку нижче — ми відповімо на всі Ваші запитання та підберемо найбільш підходящу систему для Вашого бізнесу.

Ще сумніваєтеся? Тоді дізнайтеся, як автоматизація бізнес-процесів вплине на Ваш бізнес.

Рекомендуємо також такі матеріали нашого iT.Блогу з оптимізації електронного документообігу та бізнес-процесів для підприємств:

Пам’ятайте, офлайн чи онлайн – ми завжди поряд! Просто натисніть:

Замовити консультацію

Вгору