Укр Рус
Search Пошук по сайту

Діджиталізація та автоматизація: як вибрати ІТ-рішення, щоб потрапити в ціль і при цьому не переплатити.

27.10.2020

Правильно підібрані IT-рішення допомагають бізнесу максимально спростити робочий процес, знизити витрати і, як наслідок, збільшити прибуток.

Кожна хвилина цінна

Використання цифрових технологій з кожним днем ​​набирає обертів завдяки зрозумілим причинам – вони регламентують роботу, підвищують ефективність і покращують взаємодію з клієнтами. А так як бізнес сьогодні масово йде в онлайн, то ІТ-рішення покликані впоратися з цими завданнями. Але щоб ефективно застосовувати їх на практиці, важливо чітко розуміти потреби свого бізнесу.

«Галузь діяльності, розмір компанії, кількість користувачів – все має значення і впливає на вибір програми і функціоналу, який необхідно впровадити», – ділиться своїм досвідом засновник і директор компанії iT.Artel Олексій Бардаков.

цитата от iT.Artelпри першому дзвінку або першій зустрічі вже необхідно зрозуміти – готовий типовий програмний продукт, чи потрібні проєктні роботи.

Часто клієнт не розуміє, яке саме програмне забезпечення йому підійде, але знає які завдання необхідно вирішити. Комерційний директор компанії Костянтин Семенець зазначає, що при першому дзвінку або першій зустрічі команді вже необхідно зрозуміти – існує готовий типовий продукт, чи клієнту потрібні проєктні роботи. Від цього в принципі і залежать подальші етапи підбору, переговорів і впровадження ІТ продукту в компанії. Обговорювати деталі краще при особистій зустрічі разом з фахівцями виконавця, в поточній ситуації вже прижились формати і офлайн, і онлайн. Виконавцю слід уточнити потреби клієнта, потім зібрати необхідну інформацію по проєкту і тільки на її підставі приймати рішення і починати роботу.

цитата от iT.ArtelУ підборі програми для автоматизації бізнеспроцесів – як і на прийомі у лікаря. Спочатку діагностика і тільки потім план дій. Ніяк не навпаки – є готова програма, а там “підлаштовувайтесь” і вирішуйте свої завдання з наявними функціоналом. На етапі пошуку рішення підряднику важливо проявити творчий підхід і гнучкість.

«Можливо, клієнту невигідно, недостатньо ресурсів або об’єктивно немає необхідності купувати велику систему, досить буде просто взяти облікову систему (1С або BAS) в оренду. Все це враховується менеджерами при формуванні оптимального пропозиції. Завдяки такому підходу клієнти залишаються з нами багато років і рекомендують нас своїм колегам », – зазначає Олексій Бардаков.

Важливо розуміти, що випадки бувають різні. Одним клієнтам може підійти готовий продукт, а компаніям зі складними бізнеспроцесами можливо доведеться доопрацьовувати щось конкретно під них.

Будемо чесними, при обговоренні кастомізації системи під клієнта більшість сумніваються, тому що не розуміють обсягів робіт і вартості реалізації.

Для таких випадків є спеціальна пропозиція – передпроєктне обстеження. Воно дозволяє точно визначити необхідний функціонал, вартість і терміни проєкту. Але тут є нюанс – обстеження може займати від 14 днів до місяця і це не безкоштовно.

Надалі фахівці переходять до другого етапу робіт – формування графіка проєкту. Клієнт наочно бачить всі стадії проєкту, їх терміни і вартість, кількість планових годин роботи і вартість кожного з них.

цитата от iT.ArtelЗалежно від специфіки бізнесу, етапи робіт можуть визначатися індивідуально, але і тут є свої стандарти.

Вони включають збір вимог, моделювання прототипу на стандартному функціоналі системи, його презентацію, узгодження Статуту проеєкту, розробку ПО і навчання користувачів, написання інструкцій, дослідно-промислову експлуатацію і інше.

На третьому етапі відбувається зустріч, на якій клієнту презентується готовий проєкт і відбувається знайомство з проєктною командою. Під час презентації обговорюються і узгоджуються всі деталі проєкту. Потім відбувається підписання договору, впровадження проєкту і супровід.

Підтримка клієнта ведеться постійно – від старту співпраці (укладення договору і закріплення за клієнтом персонального менеджера) і до повної інформаційної підтримки (матеріали, доступи, поновлення, консультації по ПО, ліцензуванню, функціоналу і т.д.).

Оскільки в обслуговуванні важливий індивідуальний підхід, то варіантів супроводу може бути кілька: стандартний ліцензійний інформаційно-технологічний супровід (ІТС), абонентське обслуговування та погодинні роботи над завданнями.

цитата от iT.Artel«Отримати справжнє задоволення і спокій від використання IT продукту можливо тільки з якісним супроводом і підтримкою на всіх етапах роботи. У разі чого – досить набрати номер і тобі допоможуть. Ми ніколи не залишаємо клієнта наодинці зі складнощами. Онлайн або оффлайн ми завжди поруч, завжди на зв’язку »- зазначає Олексій Бардаков.

Кадри вирішують все

Без кваліфікованих співробітників навіть найкреативніші ідеї не гарантують результат. Філософія компанії iT.Artel – кадри вирішують все. Цей підхід протягом 17 років роботи приносить позитивні результати – схвальні відгуки клієнтів і їхнє бажання повернутися, але вже з новим завданням.

Одним із прикладів Олексій надає компанію «Метінвест». Спершу команда iT.Artel якісно реалізувала пілотний проект, а потім від нього почали надходити нові завдання по автоматизації.

Над вирішенням завдань клієнтів у компанії працює більше 30 сертифікованих фахівців з різних систем і рішень. А щоб йти в ногу з часом, команда iT.Artel постійно підвищує свій рівень компетенцій.

цитата от iT.Artel“Ми завжди йдемо командою на переговори. Команда з програмістів, бізнес-аналітиків і консультантів, а іноді і представників суміжних відділів дозволяє максимально охопити процеси клієнта з усіх боків і побачити, як саме вирішити його завдання”, – підкреслює Олексій.

На одній з таких зустрічей з великим автодилером з іноземним капіталом, народилася ідея розробки нового, унікального продукту для СТО. У результаті фахівці iT.Artel діджиталізували її і створили власну розробку  – Plan.iT. Тепер вона доступна для всіх клієнтів, чий бізнес пов’язаний з автосервісом і післяпродажним обслуговуванням автомобілів.

Як ІТ рішення спрощують бізнес-процеси

Результати впровадження ІТ-рішень найкраще видно на практиці. Наприклад, для мережі кінотеатрів «Планета Кіно» на базі 1С: Підприємство фахівцями Артілі була розроблена високопродуктивна система, яка автоматизує всі бізнеспроцеси компанії в частині бронювання і продажу квитків у кінотеатрах. Вона складається з модулів Back Office + CRM, Billing, особистого кабінету, автоматизованих робочих місць (АРМ) касирів і барменів, мобільного сканера (додаток), інтеграції мобільного додатка з платіжними системами Платон і LiqPay, інтеграції з системами Google Analytics, eSputnik, Viber і т.д.

цитата от iT.ArtelЗавдяки розробці iT.Artel, «Планета Кіно» з 2016 року легко керує схемами залів, розміщенням посадкових місць, формує звіти для дистриб’юторів. А також автоматизовано веде облік бронювання / продажу квитків, відображає актуальну наявність місць онлайн, закриває багато інших завдань.

З компанією «Метінвест-Промсервіс» був запущений проект з управління кранами.

Перед командою було поставлено завдання розробити позиціонування козлових і мостових кранів, автоматичне зважування, розпізнавання номерів вантажних автомобілів та організувати процес фіксації переміщення транспортних засобів через прохідну підприємства.

цитата от iT.Artel«Є металлобаза і є крани … Не до кінця було зрозуміло як на практиці вирішити це завдання. Але, звичайно ж, ми взялися за проект і підійшли до нього зсередини. Ми брали обладнання «Метінвест» і приносили в офіс. Наші кабінети були завалені вагами, датчиками і іншими приладами, про існування яких ми навіть не здогадувалися. У підсумку, клієнт отримав готове рішення, яке задовольнило його потреби», – згадує Олексій.

По іншому клієнту зворотній зв’язок наступний – до 10% прискорилася обробка даних і до 70% в ній вдалося виключити людський фактор, робота металобази прискорилася на 18% за рахунок швидкої обробки інформації, а паперовий документообіг скоротився на 63%.

Орієнтир на клієнта і допомогу в реалізації всіх його ідей дають результат не на словах, а в цифрах – 75% клієнтів компанії прийшли за рекомендацією знайомих, які співпрацюють з iT.Artel протягом довгих років.

Діджиталізація – майбутнє ділових процесів

Пандемія коронавируса спонукала бізнес йти в «хмари». Хмарні рішення вже давно активно використовуються для ефективного управління бізнесом.

цитата от iT.Artel“Всі бізнеспроцеси будуть функціонувати за допомогою смартфона і мобільних додатків.

Олексій зазначає, що в найближчому майбутньому ця тенденція не тільки збережеться, але і прискориться, а всі бізнеспроцеси будуть функціонувати за допомогою смартфона і мобільних додатків. Наприклад, в компанії iT.Artel узгодження заявок на витрачання грошових коштів вже давно проходить таким чином – за допомогою власноруч розробленого мобільного додатка.

Торкнеться діджиталізація не тільки великих гравців, але також середній і малий бізнес. При впровадженні рішень лінійки BAS, акцент робитиметься не стільки на певних технологіях, скільки на пропозиції вирішення конкретних завдань бізнесу.

Розробки iT.Artel дозволяють покривати потреби бізнесу різного масштабу. Наприклад, за допомогою програми BAS УТ (управління торгівлею) можна управляти тільки торгівлею – з ціноутворенням, маркетингом, товарними категоріями, роздробом, оптом, комісіями і т.д . УТ стане відмінним рішенням для невеликих компаній, які займаються оптовою або роздрібною торгівлею.

А ось комплексна версія програми підійде для більших учасників ринку. За допомогою BAS КУП (комплексне управління підприємством) можна розрахувати зарплату, витрати, вести регламентований облік, здійснювати бюджетування і планування. Програма BAS ERP містить функціонал вищеописаних рішень і додатково пропонує потужне планування і оперативне управління виробництвом, ведення обліку за стандартами МСФЗ, управління бюджетним процесом.

цитата от iT.Artel“великі зміни торкнулися документообігу”

До того ж Олексій зазначив, що великі зміни торкнулися документообігу – в найближчому майбутньому електронний документообіг буде все більше витісняти паперовий. Сьогодні електронний підпис вже активно використовують для верифікації фінансових документів, але в майбутньому ця тенденція прийме глобальний характер. Прорив настане, якщо це вдасться повноцінно реалізувати зі смартфона- mobileID. У банках вже застосовують подібний вид ідентифікації, але інструмент mobileID більш потужний і доступний користувачам.

Крім цих розробок, буде ще багато інших новинок, головне завдання яких зводиться до основних запитів бізнесу – швидко, якісно, ​​гнучко, надійно і за оптимальною ціною.

цитата от iT.Artel«Одне з основних завдань будь-якого інноваційного продукту – автоматично збирати дані, обробляти, аналізувати і формувати звітність для прийняття подальших управлінських рішень. Якщо програма дозволяє робити це в пару кліків, то бізнес буде працювати ефективніше в рази. Реалізувати це на практиці допомагають IT-рішення », – підсумовує програміст і власник iT.Artel Бардаков Олексій.

Особистий кабінет

Вгору

Укр Рус