Укр Рус
Search Пошук по сайту

Чим відрізняється BAS від 1С:Підприємство?

14.07.2021

Актуальне питання для бухгалтерської спільноти: “Чим відрізняється BAS від С: Підприємство?”.

Почнемо з того, як і чому до нас прийшла система нового покоління BAS, яка розроблена вже на новій технологічній платформі.

Історія появи BAS

У 2018-му з’явилася лінійка програмних продуктів BAS. Спочатку вона була призначена для корпоративного ринку, але потім розширювалася галузевими рішеннями автоматизації: торгівля, медицина, агросектор і т.д. BAS ‒ це європейський бренд, правовласником якого є польська компанія NetHelp, Jarocki Piotr.

1С:Підприємство застарілих редакцій поступово знімається з обслуговування, а підтримка роботи на платформі стає все дорожче. Тому “Спілка автоматізаторів бізнесу” рекомендує якнайшвидше переходити на BAS. Нагадаємо, що зараз можна перейти на BAS на пільгових умовах (докладніше читайте тут).

Щоб перехід на систему нового покоління був простіше, програмні продукти лінійки BAS повторюють призначення продуктів 1С:Підприємство та вирішують ті ж завдання. У підсумку, користувачі отримали систему зі звичними можливостями, але що трохи відрізняється зовні.

Однією з перших з’явилася BAS ERP (рішення для планування ресурсів підприємства). Програмні продукти попереднього покоління, такі як “Управління торговим підприємством” (УТП) і “Управління виробничим підприємством” (УВП), так і залишилися на застарілих технологіях, перестали розвиватися та зупинилися на звичайній вісімці 1С:Підприємство 8, де вже не було того, що з’явилося в BAS ERP. Решта рішень з продуктової лінійки 1С:Підприємство теж отримали свої аналоги в європейського розробника BAS і успішно використовуються в Україні підприємствами різних сфер діяльності.

Відмінності BAS від 1С:Підприємство

Програмні продукти BAS і 1С:Підприємство мають ряд відмінностей. В принципі, в систем схожий функціонал і обидві відповідають чинному законодавству України, автоматизують бізнес-процеси в комерційних компаніях. Проте, якщо розглядати системи незалежно від розширення та можливостей конкретного продукту, то є основні відмінності між BAS і попередніми редакціями 1С:Підприємство.

Розглянемо на прикладі популярних конфігурацій 1С:Підприємство: УТП, УПП, Бухгалтерія 1.2 в порівнянні з продуктовою лінійкою BAS.

Що є в BAS і немає в 8-ці:

  • Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс з інтерактивним меню та роботою в окремих вкладках (за прикладом веб-браузера).
  • Налаштування інтерфейсу “під себе”, використовуючи «Керовані форми». Користувач може сам налаштувати візуалізацію документів, прибрати поля, якими він не користується. Це зручно, коли Ви працюєте тільки з певними полями документа.
  • Гнучко налаштовуються обмеження для користувачів. Для їх встановлення не потрібно замовляти доопрацювання, відповідно, і платити за це. Користувачі самі можуть змінювати налаштування, ставити обмеження без допомоги програмістів.
  • Використання списку довідників, документів і звітів відповідно до прав доступу – в програмі користувачеві просто не відображаються документи, з якими він не повинен працювати, а не повідомляється про помилку при спробі входу, як у версіях 1С:Підприємство.
  • Свобода в налаштуванні звітів і збереження змін у налаштуваннях для себе особисто і для колег або конкретного користувача – для тих, хто буде користуватися звітом.
  • Відмінність в візуалізації по розділах (підсистем): користувач сам настроює розділи, з якими буде працювати, прибираючи з візуалізації документи, довідники, звіти, якими не користується. Це зручно для тих, хто працює з вузьконаправленою ділянкою роботи і йому не потрібен весь функціонал системи.
  • Ще одна значна можливість BAS: її можна «опублікувати на web-сервері» і працювати з будь-якого місця, де є Інтернет, віддалено від офісу, просто вказуючи адресу в браузері та працюючи з програмою на інтернет сторінці, як зі звичайним сайтом. На відміну від 1С:Підприємство попередніх версій, де такої можливості немає, працівники можуть їздити у відрядження та продовжувати працювати в системі (у відпустці теж можуть, якщо треба). Це значно спрощує підключення обладнання, забезпечує безпеку даних в порівнянні з підключенням до віддаленого робочого столу, немає необхідності пускати користувача на сервер, де знаходиться база і турбуватися про те, що її можуть скопіювати.
  • Можливість роботи з частиною функціоналу системи BAS Документообіг КОРП зі смартфона (мобільного додатка). Адаптація під специфіку бізнесу.
  • Вбудований механізм резервного копіювання даних. У 1С:Підприємство така можливість відсутня. В системі BAS можна налаштувати графік і місце збереження автоматичного резервного копіювання. Система не вимагає доопрацювань і втручання програмістів (без SQL і Windows).
  • Деякі програмні продукти BAS можна доопрацьовувати під специфіку діяльності підприємства, використовуючи «Розширення конфігурації». Код при цьому не зачіпається та подальші оновлення програми можуть бути зроблені без послуг програміста.
  • У BAS є внутрішній чат, схожий на Skype, де можна спілкуватися зі співробітниками, проводити відеоконференції, створювати групові чати по відділах або за інтересами. У деяких конфігураціях можна створити чат ще й до конкретного документа або довідника та обговорювати його з відповідальними особами.
  • Повнотекстовий пошук: можливість пошуку за ключовим словом у всіх регістрах, довідниках, документах і т.д.

У розділі FAQ можна додатково переглянути порівняльну таблицю функціоналу BAS і 1С:Підприємство та порівняння функціоналу BAS УТ з КУП та ERP.

На купівлі системи BAS або 1С:Підприємство можна істотно заощадити, взявши її в оренду. Платіть за оренду менше, ніж коштувала б покупка такої ж конфігурації і працюйте з обліковою системою онлайн з будь-якого робочого місця, де є Інтернет. Обслуговування, підтримка та оновлення ляжуть на плечі орендодавцевця.

Оренда добре підходить при роботі віддалено, невеликим фірмам і стартапам, бухгалтерському консалтингу, компаніям з великою кількістю підрозділів. Важливо звернути увагу на варіант оренди й тим, хто планує впровадити у себе програмне рішення. У такому випадку, перш ніж впроваджувати великий проект, раціональніше скористатися орендою, наприклад, на три або більше місяців, щоб на практиці підібрати потрібне для своєї компанії рішення.

Особистий кабінет

Вгору

Укр Рус