Укр Рус
Search Пошук по сайту

Автоматизація по Waterfall: Стадія 1. Уточнення процесів та моделювання

24.09.2021

Про методології впровадження проекту іноді кажуть: “У кожного свій Agile, у кожного свій Waterfall” (детальніше про них ми вже розповідали у статті “Методології управління проектами: виважена класика Waterfall та гнучкий Agile”). Вони тільки дають напрямок руху, а як це робити — вирішуєте ви. Робота над будь-яким проектом — це завжди нові нюанси, на які потрібно вміти швидко реагувати. 

У нашій статті “Методи впровадження ERP: які етапи очікують компанію на шляху та яким буде результат” ми вже висвітлювали загальні стадії впровадження системи автоматизації. Сьогодні ми відкриваємо серію матеріалів, де розкажемо, як згідно методології Waterfall працює над процесом автоматизації iT.Artel: на які стадії ділиться проект і як проходить кожну з них компанія Замовника.

Всі проекти впровадження системи автоматизації ми ділимо на три стадії:

  • Стадія 1. Уточнення процесів та моделювання
  • Стадія 2. Розробка програмного забезпечення
  • Стадія 3. Дослідно-промислова експлуатація

Далі кожна стадія ділиться на етапи, а кожний етап має закінчуватись документом, який фіксує його проходження — результати, які маємо на поточний момент. Ми дамо роз’яснення ключовим етапам і тому, що представляє собою документальний супровід проекту. В статті говоримо про Стадію уточнення процесів та моделювання.

  • Закупівля програмного забезпечення, розгортання та налаштування це зустріч-знайомство, де між двома командами відбувається “наближення термінології”. Це момент синхронізації, в якому дві команди мають узгодити поняття, якими оперують і вживати їх в однакових значеннях. Наприклад, в одних компаній “замовлення постачальнику” так і називається, а в інших — це “заявка на покупку”. Відповідно, щоб не було різночитань ми маємо сформулювати спільний словник. На основі цього отримуємо Опис ІТ-інфраструктури. Він містить логіни, доступи, назви баз, їх призначення, щоб далі, якщо в проект будуть залучені нові команди, вони змогли швидко включитись в роботу, отримавши документацію зі всією необхідною інформацією. Детальна документація знижує “поріг входження” в проект.

Формування та навчання комітету проекту. Демонстрація стандартних можливостей системи. Планування зустрічей зі збору вимог. Навчання рекомендується провести на старті: чим раніше воно почнеться, тим простіше буде персоналу звикнути до системи і тим швидше відбудеться адаптація. На початку проекту з новою системою ще мало хто знайомий, тож для того, щоб збирати вимоги треба організувати огляд системи протягом декількох годин або днів — скільки необхідно — провести демонстрацію можливостей функціоналу, яким він є в стандартному вигляді, без змін. Тільки після цього планується зустріч по сбору вимог. Результат цього етапу — це Статут проекту, де зафіксований спільний словник, домовленості по веденню проекту, зони відповідальності, учасники проекту тощо. Дізнатись хто входить до команди проекту автоматизації ви можете з нашої статті. Далі формуємо детальний План-графік опитувань. Це план на наступні стадії по дням і годинам.

  • Уточнення бізнес-процесів та збір інформації для моделювання. Замовник описує аналітикам Виконавця як працює компанія, вузькі місця, якого функціоналу вони очікують від нової системи і т.д. Ці вимоги ляжуть в основу моделювання системи. В результаті таких зустрічей формуються Протоколи опитувань — неформалізований, або слабо формалізований “потік свідомості”, де зафіксовані описані Замовником процеси компанії. Далі Замовник оформляє та структурує ці протоколи. Це обов’язковий пункт для початку співпраці — Замовник має впевнитись, що аналітик з боку Виконавця правильно зрозумів процеси компанії.
  • Моделювання в системі та розробка Звіту про обстеження. Зараз параметрично можно налаштувати дуже багато особливостей поведінки системи, тож в процесі моделювання ми беремо ваші вимоги і накладаємо їх на систему, проводимо бізнес-процес, ланцюг документів таким чином, щоб вони відображали процес і потім аналізуємо наскільки система може покрити це без змін. В результаті отримуємо Звіт про обстеження — це дані зібрані з протоколу та проведенного моделювання, у звіті ми фіксуємо розриви — що є в системі, чого немає, а що потребує доробки. 
  • Презентація змодельованого процесу у стандартній функціональності. Замовник з провідним аналітиком з боку Виконавця аналізують яких доробок ще потребує система, обговорюють розриви. На етапі уточнення бізнес-процесів та моделювання ще можливі зміни вартості проекту, тому іноді цю стадію виносять на передпроектне обстеження. Після аналізу та моделювання маємо кінцеву вартість проекту, строки і функціонал, який розраховуємо отримати в результаті. Презентація резюмується Протоколом проведення демонстрації. Він фіксує розриви — що буде включено в проект, а що ні. І переходимо на наступний етап.
  • Розробка концепції проекту дає опис того, що Замовник отримує по завершенню. Концепція проекту — це схема зв’язків між базами, функціонал, який входить в рамки проекту і порядок в якому ми будемо це запускати та розробляти. Концепція проекту описується по верхньому рівню — в ній відсутній детальний опис того, як цей функціонал буде працювати.

Короткий підсумок розгортання першої стадії впровадження проекту автоматизації буде виглядати так: збираємо протоколи опитуваньЗ амовника, зводимо це в компактний документ — звіт про обстеження і з нього отримуємо стислий документ концепції проекту, тобто маршрутну карту — як рухаємось далі.

Після узгодження концепції йде планування стадії розробки. Тут вже детально розписується що ми будемо робити на слідуючій стадії і це фіксується у План-графіку другої стадіїрозробки. Про неї читайте в нашій статті “Автоматизація по Waterfall: Стадія 2. Розробка програмного забезпечення”. 

Пропонуємо Вам пройти ці стадії разом з нами. Оффлайн та онлайн — ми завжди поруч! Слідкуйте за матеріалами в нашому іТ.Блозі, а якщо Ви вже прийняли рішення автоматизувати процеси Вашої компанії, Ви можете:

Замовити консультацію

Особистий кабінет

Вгору

Укр Рус